bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
https://www.milgamma.bg/wp-content/uploads/2021/11/Милгамма_1-640x531.jpg

Препоръки за правилна работа на компютър

Продължителната работа пред компютър и дългите часове прекарани в седнало положение водят до претоварване, преумора и до поява на болки в гърба, кръста и врата. Освен кратките, но чести почивки, които е добре да извършваме периодично, е от особено важно значение и каква е позицията на тялото ни в седнало положение. В следващите няколко картинки посочваме позиции на тялото, с които ще можете да намалите максимално натоварването в гърба, кръста и врата.

Болка в долната част на гърба

Можете да облекчите болката в долната част на гърба, както и ставите на долните крайници като използвате подложка за крака, когато сте в седнало положение. Добър вариант е и за хора с по-нисък ръст като използването на подложката създава допълнителна устойчивост в позицията на тялото.

Седене върху топка

Седенето върху топка, примерно топка за пилатес, е доста популярно последните години и е интересен способ за намаляване на болката в гърба и кръста. Ефектите от употреба на пилатес топка, вместо стол, са намаляване на умората, повишаване на концентрацията, намаляване на болката в гърба. Важно е да се уточни, че не е препоръчително седенето на топката да надхвърля от 2 часа.

Увеличен наклон за облекчаване на болката

Натоварването в долната част на гърба и седалището често пъти е свързано с неправилна позиция на тазобедрената става, което може да доведе и до коксартроза. За да избегнем появата на болка и по-сериозни усложнения е добре да поставим повдигаща възглавница или друго приспособление, с което да се образува лек наклон в позицията на тялото. Това ще помогне за облекчаване и намаляване на болката в тазобедрените стави, както и в гръбначния стълб.

Седнало положение – високо

При този тип седнало положение стойката е почти изправена и натоварването в долната част на гърба е по-малко. Позицията на тялото образува ъгъл близо 180° между торса и бедрата. Може да добавите седнало положение на висока седалка, докато вършите обичайните домакински дейности – като гладене, миене на чинии и други.

Вертикална облегалка

За разлика от предходната илюстрация, макар двете позиции на тялото да изглеждат абсолютно идентични, разликата е в тазовата подпора във второто изображение. Тук седналото положение отново е високо и образуваният градус между таза и бедрата отново достига близо до 180°, но за още по-сериозно облекчаване е добавена и вертикална облегалка за седалището.
DMCA.com Protection Status